سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیر بی سلوک

 
گاهی اوقات اونقدر از دست آدمهایی که مثل خودم و تو تیپ خودم هستند دلگیر میشم که حد نداره!!
آخه خداییش یه کسی که دم از خدا و دین و ایمون میزنه حق داره فلان حرکت رو از خودش نشون بده یا فلان حرف رو بزنه؛ خیلی بعید و غیرقابل بخشششه!!! نمیدونم چه جوری خدا با این آدمای به این بدی تا میکنه؟؟
آدمایی که ظاهر خدایی ولی درونی خاکی دارن آدمایی که به ظاهر بلیط پرواز گرفتن ولی شیش دنگ حواسشون به گندمای تو مزرعه دنیاست!!
گاهی وقتها که خودم اونی که ادعاشو دارم نیستم ،کم میارم ،می ترسم،وسوسه میشم یا میزنه به سرم که بلیط پروازمو بندازم تو جوب آب و بعدش بشورم بذارمش رو طاقچه یا همون تاقچه ادبیاتم ته کشیده!!! وبه ظاهر مچالش نگاه کنم
حتما خدا میبخشه!!! خودش میدونه که کم آوردم !! اونم فهمید که یه لحظه پام لغزید و سست شدم!!! خود اونم راضی به زحمت من نیست!!! یا به قول اون دوستمون والله اگه امام زمانمون راضی باشه که ما اینقدر تو دردسر بیفتیم!!! اینطور نیست؟؟؟؟
وای که وقتی به خودمون میرسه این بچه شیطونه آیت اللهی میشه و توجیه المسایلی مینویسه!!!واااااای
بگذریم از این شیطنتا میخواستم بگم چرا اینقدر کم کاری و لغزش چه خودم جه خودمون!!!
چرا ظاهرمون آبادتر از باغ دلمونه؟
شاید به خاطر اینه که ما فقط به اون قوانینی از دینمون پایندیم که راحت و بی دردسرتر ازهمه چیزه!!!! گرچه ،ما مأمور به حفظ ظاهر دین هم هستیم
نمیدونم چقدر این رو با یقین بگم اما کاش هر کسی به اندازه آبادی دلش ظاهرش رو صفا میداد نه بیشتر!!!!
میگن یه روز دو تا گنجشک شکایت یه دهقانو به حضرت سلیمان بردند که بال و پرشون رو زخمی کرده بود
حضرت سلیمان دهقان رو احضار کرد ولی دهقان گفت اینا بی اجازه از محصول من داشتن میخوردن
یکی از گنجشکا گفت منم به دوستم گفتم بی اجازه از گندمای این مرد نخوریم ولی دوستم گفت: این مرد مهربونی به نظر میرسه اذیتمون نمیکنه. اما این مرد تا ما رو دید عصاشو پرت کرد و ما رو زخمی کرد
حضرت سلیمان گفت که حق با گنجشکاست چون نباید دهقان تا این خشن برخورد میکرد و به دهقان گفت که باید رضایت گنجشکا رو کسب کنه!!!!
دهقان گفت: آذوقه یه سالتون رو میدم اونا گفتند:نه گفت: دو سال گفتند: راضی نیستیم
دهقان هر چی گفت اونا قبول نکردند. حضرت سلیمان گفت: شما به چی راضی میشین؟
گفتند: بهش بگید قیافشو عوض کنه!!!!
                                                                                 ریا

 


نوشته شده در سه شنبه 90/6/15ساعت 12:18 صبح توسط نیره نظرات ( ) |

توی هیاهوی بازار زندگی که همه توی تلاش و تکاپو هستند و همه دارن مسابقه میدن, به نظرتون کی این وسط برنده میشه؟

منظورم اینه که بالاخره همه ما میخواهیم که تلاشهامون به ثمر برسه و به هدف نهاییمون برسیم!!!!! اما اینکه هممون وقتی به نتیجه تلاشهامون میرسیم, جایی که آخر خطه و راننده ماشین رو نگه میداره و میگه اینچا ایستگاه آخره, آیا احساس پیروزی میکنیم یا نه؟

همه چی بستگی داره به اینکه وقتی از خونه زدی بیرون, بدونی که باید کجا بری و وقتی که مقصدت رو تعیین کردی مسیرت رو درست پیدا کنی و بالاخره سوار اتوبوسی بشی که تو رو به اونجا برسونه

اما همه ما سوار هر خطی بشیم ایستگاه آخر برا همه یکیه!!!!!

من عاشق لحظه زیبای اون مردی هستم که وقتی به آخر خط رسید با صدای بلند گفت که به خدای کعبه قسم اونی که این بازی بی رحم روزگار رو برنده شد علیه

                                                                                      

                                                                                                                     


نوشته شده در یکشنبه 90/5/30ساعت 4:4 عصر توسط نیره نظرات ( ) |

از بین شبها چند تا شب ماه مبارک اسمشون شده شب قدر حکمتش که بماند موندم که چرا باید قدر این شبها رو بدونم ؟
اصلا باید قدر چی رو بدونم ؟ فکر کنم این سؤال دومی بیشتر جای فکر کردن داره
شاید باید قدر وقت دعا و ارتباط با مبدأ وجودمون و مقصد آرزوهامون رو بدونیم شایدم باید بیشتر قدر زنده بودنمون رو بدونیم و برنامه درستی برای زندگیمون بریزیم یعنی چطور بگم, بشینیم و فکر کنیم که لحظه لحظه ثانیه هایی رو که فرصت داریم برای چی به ما دادند؟
شاید هم یه چیزایی هست که هممون فراموش کردیم باید سال به سال راجع بهشون فکر کنیم
بالأخره دوستان گذشته از این حرفا اگه این شب بهتر از هزار شبه یک ساعت تفکر کردن بهتر از عبادت هفتاد سال



نوشته شده در جمعه 90/5/28ساعت 8:43 عصر توسط نیره نظرات ( ) |

این روزها عجیب بوی سیب زمینی رو از هوا و زمین و از آدمها میشنوم
دانشمندای مورد قبول بعضیا هم که مهمترین خاصیتهای سیب زمینی رو بررسی کردند به این نتیجه رسیدن که این خوردنی پرخاصیت خوراک آدمهای بی رگ و بی غیرته
حالا چرا؟؟؟؟
به قول نیماپوزخند اصولا این ماده غذایی به دلیل نداشتن رگ ماده ای آرام بخش برای  اعصاب آدمهای بی رگ و بی غیرت و پر ادعاییه که فقط بلدن دم از حقوق و سیاست و پیشرفت بزنن 
البته این خوراک بسیار مغذی برای آدمهایی که عادت دارن خودشون رو به خواب خرگوشی بزنن توصیه میشه!!!!
ناگفته نمونه که معتادان به این عارضه (بی رگی) برای احترام به این شغل شریف اسم فرهنگ رو روی این مرض گذاشتند
تقدیم به همه بی رگ ها


نوشته شده در سه شنبه 90/5/4ساعت 5:54 عصر توسط نیره نظرات ( ) |

سلام آقای مهربونم که فقط گاهی اوقات به خاطرتم! دوست دارم صادقانه بگم که توی لحظه لحظه نفس کشیدنم و حتی توی تمام لحظات فراموشکاری و عصیانم نیاز به دعای سبز تو دارم
دوست دارم اشتباهات منو به حساب این نذاری که دوستت ندارم و نمیخوامت
به حساب این بذار که بچه وقتی دور از پدرش میمونه خیلی گیج و بی خیال میشه
پدر نادیده ام! با تمام وجودم منتظر برگشتنتم منتظر درست شدن کارهای زندگی خودم هستم ولی این رو بدون که هدف و آرمان پدرم خیلی برام مهمتر از آرزوهای بچه گانه خودمه
میدونم که قابل نیستم ولی جون مادرت بیا آقا ما واقعا دیگه خیلی تنها شدیم هر روز داغ عاشورا تازه تر میشه
قربون جد غریبت که با کشته شدنش احکام خدا تعطیل شد و دشمنان دین خدا عزیز و اولیای خدا خوار شدن
توی روز ولادت شما توی یه کشور شیعی توی شهر شیعی نشین، امر به معروف رو وقتی با چاقو جواب میدن!!!!!!!
دل ما به چی خوش باشه آقا!!!!


نوشته شده در سه شنبه 90/4/28ساعت 12:58 عصر توسط نیره نظرات ( ) |

چند روز پیش برام پیامی اومد که یه نمایشگاه با تخفیف نصف قیمت فلان جا برگزار میشه ما هم رفتیم ببینیم
همینطور که قفسه ها رو میگشتم چشمم افتاد با عنوان طنز به زبان عرفان حالا یه چیزی تو همین مایه عنوانش اونقدر برام جذاب بود که فقط فهرستش رو دیدم زود خریدمش
بعد از چند ساعت که فرصت ورق زدنش رو پیدا کردم دیدم که همون خزعبلات بزرگان صوفیه که چه عرض کنم بادکرده های صوفیه رو توش نوشتن بعد هم اسم عارف و عرفان روش گذاشتن
خداییش خنده دار هست ولی نمیشه اسم طنز روش گذاشت چون طنز یه عنوان پرمعناییه واسه خودش
مثل سریالهای شبکه سه که اسم طنز روشونه
اگه انصافو رعایت کرده باشیم میبینیم که 50درصد حرفهای نغز و حکیمانه توشون هست البته درصدش رو از خودم میگم شاید کمترم باشه اما باید دید که این حرفها رو از خودشون زدن یا سرقت معنوی کردن
خیلی از این ادبایی که صوفیا رو بادشون کردن با استفاده از مطالب عرفانی و حرفهای معصومین و استفاده از معارف اهل بیت بوده که تونستن براشون کرامت بتراشند
حالا اگه یکی بگه آقاجون مگه چه اشکالی داره؟ خواستن خلق هنری و ادبی کرده باشن خواستن احادیث رو به صورت هنری بیان کنن شما چرا داغ کردین؟ مثل همین آقایونی که الان اشعار بزرگان ادبیمون رو با احادیث تطبیق میدن
ما هم میگیم خیلی از اینایی که با این حرفها باد کردن شدن اندازه فیل که مثل بامبو با گوشهای درازش پرواز میکنن هم عصر ائمه ما بودن چرا این آقایون ادبا نرفتن سراغ ائمه و رفتن سراغ کسانی که با ائمه مشکل دارن
حالا شما بگین این سرقت معنوی نیست؟ اگه ما هم برای یاد گرفتن عرفان بریم سراغ این آدمها چقدر زیان کردیم
      گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است               طلب از گمشدگان لب دریا میکرد
امیدوارم زودتر صاحبمون بیاد
                                                     


نوشته شده در جمعه 90/4/17ساعت 12:58 عصر توسط نیره نظرات ( ) |

«در سرزمین اسرائیل بود که ملت یهود به پا خاست و در همین سرزمین بود که چهره معنوی و ماهیت مذهبی و سیاسی این ملت شکل گرفت و از سیادت و حق حاکمیت ملی برخوردار گردید. درخاک سرزمین اسرائیل بود که یهودیان فرهنگ ملی و جهانشمول خویش را به وجود آوردند و تورات «کتاب کتابهای جاودانه» را برای جهانیان به ارمغان آوردند.

با آن که ملت یهود ازسرزمین خود با زور و اجبار رانده شد و درسرزمینهای بیگانه پراکنده گردید، انسان یهودی وابستگی و تعلق خود را به سرزمین اسراییل به دست فراموشی نسپرد و هیچگاه از نیایش و امید برای بازگشت دگربار به میهن اجدادی و رسیدن دوباره به آزادی سیاسی باز نایستاد.

به دلیل تعلقات تاریخی و سنتی، یهودیان در تمامی نسلهای خود در آرزوی بازگشت به سرزمین اسرائیل و استقرار دوباره در میهن باستانی خود بوده‌اند: و در نسلهای اخیر بازگشت همگانی یهودیان به سرزمین اسرائیل رخ داده‌است، که در چارچوب پیشگامان و پیشآهنگان و مبارزان، روح یهودی را به این سرزمین بازگردانده اند؛ زبان عبری احیا شده‌است، شهرها و روستاهائی را شالوده ریزی کرده و برپا ساخته‌اند، و کشوری شکل گرفته که براقتصاد و فرهنگ خود حاکم شده‌است، و درواقع موجودیت اجتماعی، فرهنگی و ملی سرزمین اسراییل را زنده کرده‌اند. این ملتی است که دراشتیاق صلح به سرمی برد و ازخود دفاع می‌کند و برکت پیشرفت برای زندگی همه ساکنان این سرزمین را بشارت می‌دهد و جان خود را درراه استقلال ملی خویش نثار می‌کند.

درسال ???? کنگره صیونی با فراخوانی تئودور (بنیامین زئب) هرتسل، که رویای شالوده ریزی کشور یهود را بشارت داده بود، برپا گردید، و حق ملت یهود را برای برپائی کیان ملی درسرزمین پدری خویش اعلام کرد.

این حق دراعلامیه بالفور درتاریخ دوم نوامبر ???? به رسمیت شناخته شد، و مجمع عمومی ملل متفق آن را تصویب کرد. این مجمع به رابطه تاریخی ملت یهود و سرزمین اسرائیل اعتبار بین‌المللی بخشید و تائید کرد که ملت یهود ازحق خویش برای بهره مند بودن از استقرار در خانه ملی خود برخوردار است.

فاجعه «شوآه» (هولوکاست)، که طی آن میلیونها نفرازیهودیان اروپا کشته شدند، باردیگربه روشنی و بدون هیچ تردیدی ثابت کرد که راهکار معضل ملت یهود که از نداشتن مام میهن و استقلال برای خود ناشی می‌شد، برپاسازی دوباره کشور یهودی در سرزمین اسرائیل است. کشور یهود باید به روی همه یهودیان گشوده باشد و به ملت یهود مقام و جایگاه یک ملت متساوی الحقوق با سایرملل را اعطا کند.

پناهندگان بازمانده ازکشتار هولناک نازیها دراروپا و یهودیان در دیگر سرزمینها علیرغم همه سختیها و موانع و مخاطرات، از مهاجرت به سرزمین اسرائیل باز نایستادند و دمی از پیگیری حق خود در برخورداری از زندگی توام با احترام بشری و بهره مندی از آزادی در میهن خود فرو نماندند.


درجنگ جهانی دوم، یهودیان بازگشته به سرزمین اسراییل، تمامی توان خود را دراختیار مبارزه ملتهای صلح خواه علیه نازیها قرار دادند، و در این راه بهترین فرزندان خود را قربانی کردند و به گردونه مبارزه با نازیها دست یاری دادند که ازثمرات این تکاپوی عظیم، همه ملل جامعه متحد جهانی بهره مند شدند.

در ?? ماه نوامبر سال ???? قطعنامه‌ای به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید که مقررمی کند کشور یهودی باید در سرزمین اسرائیل برپا شود. در این قطعنامه از ساکنان سرزمین تاریخی اسرائیل خواسته شده که خود اقدامات لازم را برای اجرای مفاد این قطعنامه به عمل آورند. این قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که در آن حق یهودیان برای برپائی دوباره کشور خود مورد تائید قرار گرفته، ابطال ناپذیر است.

این حق مسلم ملت یهود است که مانند هر ملت دیگری از استقلال ملی برخوردار گردیده و دارای حاکمیت ملی خویش باشد.

بنابراین ما، اعضای شورای مردمی، نمایندگان جامعه یهودی و جنبش صهیونیسم، همزمان با پایان گرفتن قیمومت بریتانیا براین خاک، در اینجا گرد آمده‌ایم و به برکت حق طبیعی و تاریخی مان، و با تکیه بر مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برپائی کشور مستقل یهودی در سرزمین اسرائیل را اعلام می‌کنیم.

ما تعیین می‌کنیم که ازلحظه پایان گرفتن قیمومت بریتانیا، که امشب خواهد بود، ازبامداد شنبه ششم ماه ایار سال پنج هزار و هفتصد و هشت عبری (پانزدهم ماه مه سال ???? میلادی) و تا برپائی بنیادها ونهادهای حکومتی برگزیده مردم که امری واجب برای هر کشور است، و براساس قانون اساسی کشور که تصویب مجلس موسسان تدوین و تصویب خواهد شد، و این امر حداکثر تا اول اکتیر ???? انجام خواهد گردید، مجمع ملی به مثابه شورای موقت کشوری عمل خواهد کرد، و نهاد اجرائی آن، امور ملت را اداره خواهد کرد، و به مثابه دولت موقت کشوریهودی؛ کشوراسراییل خواهد بود.

درهای کشوراسراییل به روی مهاجرت و بازگشت یهودیان و گردآوری پراکندگان در سراسر جهان گشوده‌است. دولت اسرائیل برای آبادانی وعمران این سرزمین به سود همه ساکنان آن تلاش خواهد کرد. کشور اسراییل برپایه اصول آزادی، عدالت و صلح که آرمان و خواست همه پیامبران یهود بوده‌است، برپا می‌شود. کشوراسرائیل تساوی حقوق اجتماعی و سیاسی کامل را برای همه ساکنان آن، بدون تفاوت میان پیروان مذاهب، نژادها و جنسیتهای مختلف رعایت می‌کند و آزادی مذهب، وجدان، زبان، آموزش و فرهنگ را محترم می‌شمارد. اسرائیل پاسدار اماکن مقدس همه ادیان خواهد بود و به اصول منشورجهانی ملل متحد وفادار خواهد ماند و برای اجرای قطعنامه ?? نوامبر ???? تلاش خواهد کرد و به هدف تامین وحدت اقتصادی سراسر این سرزمین، اقدام خواهد کرد.

ما سازمان ملل متحد را فرا می‌خوانیم به ملت یهود برای بنیان نهادن کشور خود دست یاری دهد و اسرائیل را بعنوان عضوی متساوی الحقوق با کشورهای دیگر بپذیرد.

ما اعراب ساکن کشوراسرائیل را – حتی در این روزهائی که در معرض هجوم خونین آنان قرار داریم - فرا می‌خوانیم صلح را رعایت کنند و به شکل گیری کشور جدید دست یاری دهند و ازحق شهروندی کامل بهره مند گردند و در همه نهادها و بنیادهای ملی و حکومتی دارای نمایندگان خویش باشند.

ما دست صلح و حسن همجواری به سوی همه کشورهای همسایه و ملتهای آنها دراز می‌کنیم و آنان را به همکاری و همیاری با ملت مستقل یهود در سرزمین پدری او فرا می‌خوانیم. کشور اسرائیل حاضر است سهم خود را در تلاش مشترک برای پیشبرد سراسر کشورهای خاورمیانه ایفا کند.

ما ملت یهود درسرزمینهای پراکندگی را فرامی خوانیم با مهاجرت خویش به کشور نوپای اسرائیل آن را تقویت کنند و برای آبادانی کشور یهودی دست یاری دهند و در پیکاری که به هدف اجرای آرمانهای دیرینه یهودیان به هدف باز رسیدن به نجات قوم اسرائیل جریان دارد سهیم گردند.

با توکل به صخره اسرائیل (پروردگار یکتا)، ما گردآمدگان درنشست مجمع موقت ملی درشهر تل آویو، امروز و دراین شامگاه شنبه پنجم ماه ایار از سال پنج هزارو هفتصد وهشت عبری (چهاردهم ماه مه سال ???? میلادی) با امضای خود شاهدی براعلامیه استقلال درخاک میهن خود هستیم».



نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 11:47 صبح توسط نیره نظرات ( ) |


منشور استقلال اسرائیل (به عبری: ????? ??????? ?? ????? ?????) در تاریخ ?? مه ???? میلادی - ? ایار ???? عبری - ?? اردیبهشت ???? خورشیدی و هم‌زمان با پایان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین، توسط اعضای مجمع موقت ملی اسرائیل به امضا رسید.

این منشور تلاش ملت یهود را برای بازگشت به سرزمین تاریخی قوم یهود و اعلام برپائی کشور مستقل اسرائیل بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل بازگو می‌کند و به نام دولت آینده اسرائیل تعهد می‌دهد که اعراب مقیم این کشور از آزادی و تساوی حقوق کامل برخوردار خواهند بود.

بر اساس تقویم عبری در اسرائیل، روز ? ایار، تعطیل رسمی و از اعیاد ملی است. در مقابل فلسطینی‌ها سالگرد تاسیس اسرائیل را «یوم النکبه» (روز نکبت) می‌نامند.


نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 11:42 صبح توسط نیره نظرات ( ) |

خوش بسوز از غمش ای شمع که اینک من نیز

هم بدین کار کمر بسته و برخاسته ام



نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 11:31 صبح توسط نیره نظرات ( ) |

رهبر نشوی تنها من یار تو میگردم/ وز جرگه عشاقت سردار تو میگردم/ گر لشکر سفیانها از غرب به پا خیزد/ در قحطی انسانها عمار تو میگردم/ از طعنه اشعث ها خون است دلت مولا/ تبدار غمت هستم بیمار تو میگردم/ با جرم ولای تو گر بر سر دار آیم/ مدح تو کنم بر دار تمار تو میگردم/



نوشته شده در جمعه 90/2/9ساعت 5:40 عصر توسط نیره نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5      >
Design By : Pars Skin